Domů Sport

Povedený víkend F3 pro Charouz Racing System: V Monze bodovali Belov i Staněk

Předposlední závod FIA F3 na legendárním okruhu v Monze přinesl českým barvám důvod k radosti. Michael Belov i Roman Staněk totiž dokázali bodovat, hodně vidět byl i třetí do party z týmu Charouz Racing System Igor Fraga. Jezdce už tedy čeká jen vrchol sezóny příští týden v Mugellu.

Už páteční kvalifikace dávala tušit, že by to tentokrát mohlo být z českého pohledu hodně zajímavý. Igor Fraga si totiž pro sobotní hlavní závod zajistil velmi slušné sedmé místo, Staněk vyrážel ze třinácté a Belov z devatenácté pozice. Sobota pak milovníkům formulí nabídla vše, co si jen mohou přát. Předjíždění, kolize a drama až do samotného konce.

Pro Fragu vše vypadalo dobře až do šestého kola, kdy vynechal jednu šikanu a poškodil si monopost. Do cíle se tak dostal až jako čtyřiadvacátý. To Staněk na tom byl o poznání lépe. O první bodík sezóny a pole-position do nedělního závodu ho připravili až sportovní komisaři penalizací. Český talent tak klesl na jedenáctou příčku. Elitní desítku však uzavřel jeho týmový parťák Belov.

Ruská raketa tedy sebrala bod už ve svém třetím závodě v sezóně a do nedělního sprintu vyrážela z prvního místa. Tento sprint byla ale hodně bláznivý. Belov, který minulý rok startoval v německé F4, reagoval na startu dobře, přesto o několik míst přišel. Staněk udržel po prvním okruhu svou 11. pozici, Fraga ve třetím voze Charouz Racing System byl 27.

V desátém kolem ale zhasly veškeré naděje ruského nováčka v českých barvách. Dostal se ne vlastní vinou do kolize několika vozů a z páté příčky se propadl hodně hluboko. I když se odhodlal k dobré stíhací jízdě, stačilo to jen na čtrnácté místo. Využil toho Roman Staněk a získal pár pozic. V polovině závodu se držel na krásné deváté příčce.

Ve čtrnáctém kole brzdil Staněk příliš pozdě na konci cílové rovinky, musel do retardéru a ztratil dvě místa. Tři kola před cílem se z pohledu týmu Prema v Ascariho šikaně odehrála sportovní katastrofa: Sargeant s Vestim se střetli, což pro oba znamenalo konec nadějí – pro Staňka ale postup kupředu na senzační osmé místo! Čech totiž dokázal předjet i svého věčného soka z tohoto závodu Viscaala a zajistil si tak první body v šampionátu F3. Igor Fraga nakonec dojel osmnáctý.

O šampionovi se rozhodne již příští víkend v Mugellu. Jako favorité na titul pocestují do Toscany Piastri, Sargeant, Lawson a Pourchaire – Beckmann má již jen čistě teoretické šance.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Všichni jezdci bojovali od kvalifikace až do konce nedělního sprintu. Měli odhodlání a na trati to bylo vidět. Igor měl hodně smůly, v sobotu by jinak zřejmě skončil na bodech. Michale nám dokazuje, že jsme udělali dobře, když jsme ho angažovali. A Roman si dojel pro první body v seriálu, což je skvělé, i když z toho mohlo být ještě o trochu více.“

Jamie Dye, manažer týmu, uvedl: „Za všechny tři jezdce jsem moc rád, každý týden se naučí něco nového. V sobotu si Fraga vedl dobře, bohužel poškodil přední pneumatiky a bylo složité pokračovat. Nemohli jsme je vyměnit, protože bychom zkomplikovali nedělní sprint. Staněk jel dobře, bohužel ale dostal penalizaci, ale vynahradil si to v neděli. Belov odvádí perfektní práci. V neděli pole-position, po kolizi byl dvacátý, ale dobrou jízdou se dostal až na čtrnácté. Opět byl hodně rychlý. Všichni za sebou máme těžkou sezónu, čeká nás poslední víkend. Jsme téměř připraveni na pódium!“

Roman Staněk vysvětlil: „Nedělní závod byl bláznivý, dost nezvyklý. Hodně se vylétávalo z trati. Já jsem hodně závodil, za což jsem rád, i když předjetí párkrát nevyšlo. Pokud jde o nastavení auta, tak bylo dobré. První sektor je hodně pomalý, druhý rychlejší a třetí nejrychlejší. Měli jsme to zmáknuté, ale malinko zaostáváme v jiných věcech. Na jednu stranu mi je líto, že končí sezóna, ale za poslední dva měsíce jsem se naučil strašně moc. Dokázal jsem si, že i s autem, na které nejsem úplně zvyklý, je možné jezdit v top 10. Takže to mě motivuje do posledního závodu v Mugellu, klíč bude opět kvalifikace.“

Michael Belov tvrdil: „Jsem trochu zklamaný kvůli incidentu, za který jsem nemohl. V autě se ale cítím opravdu dobře, mohu předvést dobré tempo. Dokázal jsem, že se mohu měřit s jezdci, kteří jezdí v elitní pětce. Užívám si každou chvíli ve voze, ale nemohu říct, že by mě mrzelo, že sezóna končí. Mugello pro mě není nová trať, jel jsem tam nějaké závody a mám tedy s tratí zkušenosti. To by pro mě mohla být výhoda.“

Igor Fraga řekl: „Sobota byla hodně nešťastná. Přitom v páteční kvalifikaci jsem skončil sedmý, což byl nejlepší výkon v sezóně. Začátek byl dobrý, ale pak jsem se dostal do kolize několika vozů, musel jsem rychle zastavit a ztratil spoustu času. Mrzí mě to, protože závod byl rozjetý opravdu velmi slušně. V neděli jsem měl drobný problém na startu, pak jsem ani neměl správnou rychlost, navíc na trati byly nečistoty a znovu střet několika aut. Poškodil jsem si přední křídlo, celkově to bylo dost nešťastné. Je ale škoda, že šampionát končí. V posledním závodě každopádně pro úspěch uděláme nejvíc, co půjde.“

Foto: Dutch Photo Agency

 

Audioknihy: Vila v Itálii

Prací papírky

Dětská kosmetika

Anketa
BLOG/ČEK

Svět je opravdu uspěchaný a my chceme, vlastně musíme, to tempo stíhat a bohužel často zapomínáme na to, že nejsme nastavení na každodenní maximální výkon. Krůček od zhroucení či vyhoření je občas většina z nás, ale stačí málo, občas se zastavit a uvědomit si, že to není luxus, ale nezbytnost!

Nastavte si povinně takové dny v každém měsíci! Věřte, že budete spokojenější, šťastnější a vlastně i výkonnější.

Lenka Žáčková

POČASÍ
Facebook

JDI nahoru