V rámci úspěšné spolupráce švýcarské hodinářské značky Hublot se slavným tatérem Maximem Plescia-Büchim byl unikátní koncept All Black posunut do zcela nové dimenze. Každá setina milimetru ostře řezaného 3D pouzdra hodinek Big Bang Unico Sang Bleu II All Black jako by byla potetovaná černým inkoustem ve stylu „blackout tattoo“. Tento sofistikovaný styl tetování spočívá v tom, že tatér svou jehlou jemně narušuje integritu kůže na celých částech těla a pokrývá je inkoustem. Dokonale černému vzhledu hodinek napomáhá i keramické pouzdro plné šikmin a fazetek, které díky leštění a saténovému finiši umožňuje rozehrát neuvěřitelnou hru světel a stínů.
„Když jsme v roce 2006 v rámci konceptu „neviditelná viditelnost“ vytvořili první model hodinek All Black, troufli jsme si jít za hranici jejich primární funkce – měření času – a udělat z nich umělecké dílo. V Maximeho práci je vidět přesně ten samý přístup, kdy uvažuje nad rámec primárního významu věcí. Blackout tattoo je vysoce sofistikovaná umělecká disciplína určená jen několika vyvoleným, jakýsi vrchol tetování. Stejně to vidím i s hodinkami, které blackout tattoo inspirovalo.“
Ricardo Guadalupe
CEO HUBLOT
Švýcarský tatér Maxime Plescia-Büchi netetuje na kůži svých klientů obyčejné obrazy, ale doslova fascinující umělecká díla. Se stejnou vášní a sebevědomím už od roku 2016 navrhuje hypnotické a architektonické tvary hodinek, kterým vdechují život hodinářští mistři v manufaktuře Hublot.
„Blackout tattoo vyžaduje maximální řemeslné dovednosti, ale význam samotného tetování je minimální. Odhaluje skutečnou podobu těla, zdůrazňuje jeho křivky a přirozené tvary. Stejně tak Big Bang Sang Bleu II All Black odhaluje specifický tvar a propracovanou strukturu svého pouzdra. Stejně jako blackout tattoo, ani All Black hodinky neztrácí styl a nevychází z módy. Myslím, že právě to je cílem každého uměleckého projektu.“
Maxime Plescia-Büchi
autor modelů Sang Bleu a ambasador HUBLOT
Nesmazatelně černé
Koncept „All Black“ založený na kombinaci odstínů černé barvy skládaných vedle sebe tón v tónu, se kterým Hublot přišel v roce 2006, se měl stát ikonickým poznávacím znamením manufaktury. Shodou okolností to byl stejný rok, ve kterém Maxime Plescia-Büchi začal používat černý inkoust jako hlavní nástroj svého uměleckého vyjadřování. V duchu techniky blackout tattoo, které by normálně vytetoval na kůži, tentokrát černým inkoustem pokryl pouzdro hodinek. Pokud má být tetování vzniklé touto technikou dokonalé, vyžaduje obrovskou přesnost a zručnost tatéra. Stejné je to s monochromatickým zpracováním hodinek. Uvnitř pouzdra o velikosti 45 mm, tvořeného kombinací černé keramiky a černého titanu potaženého PVD, je uložen automatický strojek UNICO HUB1240, jehož bezchybnou práci lze pozorovat skrze skeletonový číselník či safírové sklíčko na zadní straně pouzdra. Hodinky mají rezervu chodu 72 hodin, jsou vybaveny řadičovým chronografem s flyback funkcí, datumovkou umístěnou mezi pozicemi 4 a 5 a na trh se dostávají v limitované edici 200 kusů.