Ian Griffiths, kreativní ředitel značky Max Mara a arbitr italské elegance, hledal inspiraci pro jaro/léto 2022 v časech beatniků, odmítačů norem z hnutí americké mládeže na přelomu 50. a 60. let 20. století. Přesněji se inspiroval francouzskou spisovatelkou a dramatičkou Françoise Saganovou a jejím nejslavnějším románem „Bonjour Tristesse“, který známe pod názvem „Dobrý den, smutku“, který kdysi otřásl společenskou daností.
Griffiths se nechal příjemně ovlivnit životem divoké teenagerky se musela vzdát každoroční rodinné letní dovolené a musela se doma učit, ona však dala prostor především své představivostí. Její imaginární léto a neutuchající zvídavost vedla až k existencionálním otázkám a stala se leitmotivem nevšedních kolekcí.
Max Mara tvořila na vlně propracovaného příběhu lásky, paradoxů a intrik, ve kterém byla morálka nadbytečnou. Vše se odehrávalo na pozadí krásných vil, odlehlých pláží, rychlých aut, jachet, exkluzivních klubů i kasin. Max Mara nabídla světu nové pojetí pracovních kalhot, bund a kombinéz, rybářského pláště, roztržené halenky, chlapeckých střihů i boyfriend kousků, které doplňují sandály s robustními podrážkami dotvářející dokonalý look špatné dívky, přesto vše je kolekce jasným ztělesněním moderního ženství.
Paleta barev není úplně typická pro ikonickou značku. Modely jsou v odstínech mandarínově oranžové, žluté, pískové, námořní modři až po černou. Svůj prostor dostala celá řada materiálů, ale speciální pozornosti se těšil denim. Použití tohoto tradičně mladistvého a ležérního materiálu v tak čistých provedeních vyvolávalo pocity vzpoury i sofistikovanosti.
Kolekce představily například Gigi Hadid, Joan Smalls či Irina Shayk
BACKSTAGE/PEOPLE © PIERNICOLA BRUNO
BACKSTAGE © PIERNICOLA BRUNO