Tomorrow unboxed je dalším z důležitých kroků, kterým Hennessy navazuje na vlastní program Cultivate future, vizi budoucnosti minimalizující uhlíkovou stopu a formující pozitivní dopad na životní prostředí. Jde o důležitou změnu v historii výroby Hennessy, protože to bude vůbec poprvé, co se láhve pověstného koňaku Very Special představí bez dárkového balení z papíru.
Už od dob svého vzniku pěstuje značka Hennessy úctu k přírodě. Obzvláště pak k lesům, z nichž vychází tajemství výjimečnosti jejích koňaků. Za svou dřevitou barvu a nezaměnitelnou chuť totiž vděčí dubovým sudům v nichž koňak zraje. I proto se značka rozhodla podpořit odborníky ze speciálního programu Forest Destination, jehož cílem je postupně regenerovat až 50 000 hektarů lesů ve Francii a dalších zemích. V roce 2023 se k této iniciativě přidává také zastoupení značky Hennessy v České republice. Ve spojení s organizací Sázíme Česko se u Hennessy zavázali vysadit minimálně 12 000 stromů do konce letošního roku. Protože jen skrze předání lesů dalším generacím můžeme kultivovat budoucnost.
Lesy jsou schránkami života. Domov poskytují osmdesáti procentům pozemské biodiversity, významným způsobem se podílí na fertilizaci půdy tím, že vytvářejí humus, a navíc jsou rezervoárem vody, skladištěm CO2 a producentem kyslíku. Proto se navzdory tradici u Hennessy rozhodli ochránit toto vzácné bohatství úbytkem jinak signifikantních dárkových balení z papíru. Přechodem z dárkového pouzdra pouze na láhev se uhlíková stopa sníží až o 20 % a značka se tak vyhne použití přibližně 100 g kartonu na láhev. Jen pro Českou republiku to představuje úsporu až 5 tun kartonu a celkem 13 tun CO2. Tomorrow unboxed je proto projektem, který coby posel výrazných, ale potřebných změn určuje směr i pro ostatní výrobce a vyzývá k dialogu.
Tím ale ambice značky Hennessy nekončí. V oblasti snižování uhlíkové stopy si značka globálně předsevzala snížení svých emisí o 50 % do roku 2030. Jedním z prostředků, jak toho dosáhnout, je také výrazné omezení letecké dopravy, vyřazení jakýchkoliv plastových obalů a podpora lokálních materiálových zdrojů. Neméně důležitá je také investice do inovací. Ta poslední přinesla výraznou změnu ve výrobě samotných lahví koňaku. Stávající lahev Hennessy Very Special je například jednou z nejlehčích v prémiové kategorii, díky snížení váhy skla o 10 %, což umožnilo ušetřit 284 tun CO2 ročně.
Přenastavení výroby i priorit představuje významný posun k pozitivnějšímu vývoji budoucnosti. Což je ten největší dar, který svým klientům může značka Hennessy nadělit. Proto se pomyslně vzdává kultovního balení, ale zaručuje se za svůj proaktivní přístup v otázkách udržitelnosti. Vylepšit svůj sociální a enviromentální dopad by mělo být cílem každého z nás, a proto se značka Hennessy snaží do svých projektů zapojit co nejvíce lidí a kultivovat tak další, zelenější budoucnost. Sami zákazníci budou mít možnost zasadit nový život díky nákrčníku ze 100% recyklovaného papíru se semínky, který od nynějška doprovází lahev Hennessy Very Special ve vybraných obchodech.