Ve dnech 2. až 4. února 2024 se ve Veroně uskutečnil 20. ročník prezentace nového ročníku Amarone della Valpolicella DOCG, kterou pořádá Amarone Opera Prima. Dva související semináře o víně zajistí atraktivní doprovodný program.
Opera Prima 2024, italská verze francouzského „en primeur“ (nákupu vína v době, kdy zrají v sudech, ještě před jejich lahvováním), která se koná již po dvacáté, přinese náhled na vína vyrobená v roce 2019. Zhruba 70 vinařství sdružených v konsorciu Valpolicella představí svá vína tohoto ročníku a zároveň nastíní kontext a souvislosti mezi novými spotřebitelskými trendy, klimatickými změnami a vývojem trhu.
Uskutečnily se dva semináře vyhrazené pro odbornou veřejnost a media. První, na téma „Amarone – další velká věc ve sběratelství vína?“, vedl Jean Charles Viens, renomovaný degustátor a druhý, s názvem „Amarone: nová vlna“, pak vedl Filippo Bartolotta, uznávaný odborník na italská vína.
V průběhu seminářů se budou degustovat vybrané ročníky Amarone, aby podtrhly atraktivitu tohoto vína jako investiční příležitosti pro sběratele. Zároveň se bude diskutovat o jeho historii a vývoji v produkci.
Veřejný program Amarone Opera Prima
„Vliv klimatu, produkce a trhů: Historie Valpolicelly“ s účastí významných osobností, jako je Christian Marchesini, prezident Konsorcia, Andrea Lonardi, MW, viceprezident Konsorcia, Carlo Flamini, ředitel Vinařské observatoře Italské vinařské unie, a Maurizio Ugliana, profesor enologie na Univerzitě ve Veroně.
„Amarone Opera Prima: za oponou s Vittoriem Grigolou“, enfant prodige světové opery a protagonistou Veronského operního festivalu od roku 2013.
O kampani „Evropský životní styl: ochutnejte fantastické potraviny"
Tříletá kampaň (2022–2024) „Evropský životní styl: ochutnejte fantastické potraviny“ sdružení Vini Valpolicella, Formaggio Asiago, Vialone Nano Veronese a Associazione Interregionale Produttori Olivicoli CHOP, kterou financuje Evropská unie, hodlá spojit vzájemně se doplňující potravinářské produkty se stejným regionálním původem a přiblížit je příjemným a přirozeným způsobem konečnému spotřebiteli. Maximální důraz bude při tom kladen na chráněný původ ze severovýchodní Itálie. Slogan kampaně „That's Amore“, který bude zaznívat napříč Itálií, Německem a Českou republikou, bude slyšet zejména při četných ochutnávkových kampaních v maloobchodním prostředí.