Nové druhy a chutě lákají konzumenty – trh energetických nápojů stále zažívá boom

Od prvního energetického nápoje v Japonsku ušly energy drinky dlouhou cestu. Přesto, že společnost má na jejich konzumaci velmi rozporuplný názor, popularita těchto nápojů neustále roste. Pro své účinky jsou energetické nápoje tak oblíbené mezi mileniály, řidiči či hráči videoher. Aby si však výrobci energy drinků udrželi své zákazníky, neustále musí sledovat trendy a vylepšovat produkci.

Každý z nás o nich určitě slyšel a alespoň jednou je pravděpodobně ochutnal. Historie energy drinků totiž sahá až do roku 1962, kdy byl v Japonsku vytvořen první moderní energetický nápoj. Ovšem globální popularitu energy drinky získaly až v 80. a 90. letech a postupně pak ovládly svět. V současnosti je na trhu nespočet druhů a značek a energy drink dokáže od nuly vytvořit i umělá inteligence.

Tajemství popularity energy drinků je v jejich výhodách

Energetické nápoje mohou mít své výhody, pokud se ovšem konzumují v rozumném množství
a za správných podmínek. Některé energetické nápoje obsahují složky jako taurin, B-vitaminy
a další aminokyseliny. Energetické nápoje jsou často konzumovány i jako rychlý zdroj energie, protože obsahují jednoduché cukry, které tělo rychle absorbuje a využívá. Je ale důležité brát v potaz, že nadměrná konzumace energetických nápojů může mít i negativní dopady na organismus.

Energetické nápoje v číslech

Dle posledních dat, jsou energetické nápoje jednou z nejrychleji rostoucích kategorií, které za poslední rok vzrostly o 16,4 % a tvořily přibližně 20 % tržeb na českém trhu[1]. Oblíbenosti energetických nápojů se těší především muži ve věku 18 až 34 let.[2] Studie ukazují, že i mileniálové přispívají ke spotřebě energetických nápojů, a to celosvětově až z 50 %.[3]

Mezi další významné konzumenty patří hráči videoher a studenti, kteří často sahají po energetických nápojích pro udržení pozornosti a výkonu​. Skutečnost, že jsou energetické nápoje nejčastěji konzumovány v práci potvrzuje i fakt, že více než pětinu konzumentů tvoří řidiči.[4] Jejich obliba stále roste i díky specifické chuti. Dokonce 41 % konzumentů uvedlo, že energy drinky pije především kvůli ní.[5]

Jít s dobou je klíčové

Každý rok se trendy ve světě mění, a to se týká i energetických nápojů. „O tom, že energetické nápoje ovládly svět, není pochyb. Pro nás v HELL ENERGY je však důležité jít s dobou a dopřát našim zákazníkům energetické nápoje, které vyhovují moderním standardům. Dbáme na kvalitu
a neustále přicházíme s novinkami v podobě různých příchutí a obohacených složení,“ říká Olina Mikešová, český trade marketing manager společnosti HELL ENERGY, jednoho z největších producentu energetických nápojů na světě a dodává: „Velký úspěch měl třeba náš HELL A.I. Jedná se o energetický nápoj, který byl od designu plechovky přes složení až po chuť vyroben umělou inteligencí. Společnost HELL ENERGY tak jako první na světě vyvinula energetický nápoj, který byl kompletně vyroben AI. Vskutku sledujeme trendy současné doby, abychom zákazníkům mohli přinést mnoho dalších novinek.“

Pokud se zaměříme na trendy posledních let, za zmínku jich stojí hned několik: zaměření na wellness, nápoje určené pro gamery a rostoucí zájem o nové příchutě a přírodní a rostlinné ingredience. Mnoho spotřebitelů tak sahá po nápojích s vysokým obsahem kofeinu a po výrobcích s nízkým obsahem cukru nebo s náhradními sladidly. Mezi nejpopulárnější příchutě v poslední době patří jahoda, citron, pomeranč a ananas.[6] Novinkou v odvětví energy drinků je rozhodně nové zacílení na specifickou skupinu lidí. Výrobci začali cílit právě na hráče videoher, s několika různými nápoji.                                                                                                                                   

Produktový tip – HELL CLASSIC

Jedním z nejpopulárnějších energetických drinků společnosti Hell Energy je již od jeho uvedení na trh HELL CLASSIC. Nápoj si svůj úspěch zasloužil hlavně díky osvěžující ovocné chuti a vysoce kvalitnímu složení – HELL CLASSIC je zhotoven bez použití konzervačních látek, obsahuje 32 mg/100 m l kofeinu, kvalitní cukr a je navíc obohacen o pět druhů vitamínů B.



[1] https://www.zboziaprodej.cz/2024/05/27/zboziprodej-5-2024-nealko-je-zdravejsi/

[2] https://www.enterpriseappstoday.com/stats/energy-drink-statistics.html

[3] https://www.enterpriseappstoday.com/stats/energy-drink-statistics.html

[4] https://www.cerpacka.cz/2024/07/04/petinu-energy-drinku-konzumuji-ridici/

[5] https://www.cerpacka.cz/2024/07/04/petinu-energy-drinku-konzumuji-ridici/

[6] https://www.glanbianutritionals.com/en/nutri-knowledge-center/insights/energy-drink-trends-what-expect

Dárky z Levandulového údolí

Dárky z Levandulového údolí

Absolut vodka - limitovaná edice Andy Warhol

Prací papírky

Anketa

Jakou pohádku či vánoční film si nenecháte utéct?

Tři oříšky pro Popelku
37 x [10%]
Anděl Páně
26 x [7%]
Lotrando a Zubejda
30 x [8%]
Alenka v říši divů
130 x [34%]
Grinch
29 x [8%]
Princ a Večernice
28 x [7%]
Coco
28 x [7%]
Princezna zakletá v čase
26 x [7%]
Alois Nebel
26 x [7%]
Zloba – Královna černé magie
25 x [6%]

Celkem hlasovalo : 385

BLOG/ČEK

„Povrchní lidé mají v sobě nebezpečný nástroj v podobě své povrchnosti. Pokud křehký člověk s nimi vstoupí do hlubokého přátelství, může být velmi vážně (až smrtelně) zraněn, pokud je odvržen, když už ho nepotřebují…“ 

Lenka Žáčková

POČASÍ
Facebook

JDI nahoru