Kate Winslet byla nezastavitelnou silou

Lee Millerová (Kate Winslet) začala svou kariéru jako prominentní modelka, pohybující se v předních módních kruzích Paříže a New Yorku. Narodila se v roce 1907 v Poughkeepsie, New York, byla, jak vysvětluje Winsletová, anglická novinářka a aktivní členka Rady pro průmyslový design, "nezastavitelnou silou přírody s ohromnou vášní pro život." Objevena samotným Condem Nastem, měla krátkou kariéru jako modelka a pracovala pro mnoho časopisů, včetně Vogue, než ji unavilo, že byla vnímána skrze mužský pohled a zkoumána před objektivem. Změnila kariéru a přesunula se do Paříže, kde studovala surrealistickou fotografii pod vedením Mana Raye. Byla to Lee, kdo objevil techniku zvanou solarizace (něco, za co si Man Ray dlouho přisvojoval zásluhy). Brzy si otevřela vlastní studio a začala pracovat jako úspěšná fotografka.

V roce 1938 tráví dovolenou na prosluněném jihu Francie se svými nejbližšími přáteli z uměleckých kruhů. Soustředí se již výhradně na svou vlastní práci jako fotografka. Její osudovou láskou se stává anglický obchodník s uměním, Roland Penrose (Alexander Skarsgård). Hrozba války visí ve vzduchu a téměř přes noc se všechno v jejich každodenním životě zcela změní. Po přestěhování do Londýna Lee odmítá dělat, co se od žen během války očekává. Místo toho se rozhodne postavit patriarchátu a dokázat nemožné. Samotná se vydává na frontu v Evropě. Jako válečná korespondentka a fotografka pro magazín Vogue se ocitá v první linii nejkrutějších bojů druhé světové války.

Její hluboké pochopení a empatie pro ženy a bezhlasé oběti hrozných zločinů jí umožní vytvořit snímky zachycující jak křehkost, tak nezlomnou zuřivost a lidskou schopnost přežít, existovat, bojovat, bránit se a žít. Lee je často vnímaná jako model a múza, ale její vnitřní síla, houževnatost, vášeň pro život a odvaha riskovat jí pomohlo vytvořit děsivě naléhavé snímky, které se nesmazatelně vryjí do historie.

Film zachycuje nejen její statečnost při dokumentování osvobozování Paříže, překročení Rýna, nebo příjezd do koncentračního tábora Dachau, ale také její vnitřní boj se strašlivými následky, které si z těchto zkušeností odnesla.

Lee: Fotografka v první linii je filmem o odvaze, ztrátě a hledání vlastní identity. Je to příběh ženy, která si neustále kladla otázky o smyslu svého života, o ceně slávy a o tom, co to znamená být svědkem historie.

Zkušená režisérka Ellen Kuras svým filmem ukazuje nejen historii, ale i vnitřní svět silné ženy, která se postavila tváří v tvář temným stránkám lidstva.

Dárky z Levandulového údolí

Dárky z Levandulového údolí

Absolut vodka - limitovaná edice Andy Warhol

Prací papírky

Anketa

Jakou pohádku či vánoční film si nenecháte utéct?

Tři oříšky pro Popelku
37 x [10%]
Anděl Páně
26 x [7%]
Lotrando a Zubejda
29 x [8%]
Alenka v říši divů
130 x [34%]
Grinch
28 x [7%]
Princ a Večernice
27 x [7%]
Coco
26 x [7%]
Princezna zakletá v čase
24 x [6%]
Alois Nebel
26 x [7%]
Zloba – Královna černé magie
24 x [6%]

Celkem hlasovalo : 377

BLOG/ČEK

„Povrchní lidé mají v sobě nebezpečný nástroj v podobě své povrchnosti. Pokud křehký člověk s nimi vstoupí do hlubokého přátelství, může být velmi vážně (až smrtelně) zraněn, pokud je odvržen, když už ho nepotřebují…“ 

Lenka Žáčková

POČASÍ
Facebook

JDI nahoru