Uznávaný francouzský designér Ora-ïto navrhuje pro pro velké značky

Francouzský uznávaný návrhář Ora-ïto je ve světě designu a módy zvučný pojem. Proslul svým futuristickým a inovativním přístupem a své jméno spojil se značkami jako Apple, Louis Vuitton, Gorenje, Guerlain či Heineken. Nyní představuje exkluzivní spolupráci s Ploom, pro něž navrhl speciální edici zařízení s nápadně výrazným a lesklým červeným povrchem. Jednoduché a přesto podmanivé.

Narodil se v  dubnu 1977 a již v poměrně mladém věku se projevil jeho výjimečný talent v oblasti designu. Ora-ïto, rodným jménem Ito Morabito, se proslavil tím, že vytvořil fiktivní produkty pro velké značky jako Apple, Swatch, Louis Vuitton, Gucci či Levi´s, které si lidé začali objednávat, ale výrobky neexistovaly. Velké firmy svými virtuálními návrhy natolik uhranul, že s některými začal spolupracovat. Tato strategie, která kombinovala virtuální design s realitou, mu pomohla získat mezinárodní uznání. Jeho kreativní přístup k designu je charakterizován snahou o minimalismus, funkčnost a elegantní estetiku.

Estetika, praktičnost i udržitelnost

Ora-ïto využívá nejmodernější technologie a materiály, aby vytvořil produkty a prostředí, které jsou nejen krásné, ale také praktické a udržitelné. Mezi jeho významné projekty patří design mobilního telefonu pro značku Sagem, designové lahve z lehkého hliníku pro pivovar Heineken určené do nočních klubů, ale i flakon pro parfém či pouzdro na make-up značky Guerlain a mnoho dalších.

Ora-ïto vytvořil také několik nápaditých interiérů pro hotely, restaurace a obchodní prostory, které se vyznačují jeho charakteristickým futuristickým přístupem. V roce 2012 navrhl v Paříži dokonce svůj vlastní hotel s 29 pokoji jménem Odyssey. Jeho práce byla oceněna mnoha designovými cenami a je často předmětem studia v akademickém prostředí.

Kromě svých komerčních projektů se Ora-ïto angažuje v umění a kultuře, což dokládají jeho kolaborace s umělci a účast na kulturních akcích po celém světě. V současnosti je jedním z nejuznávanějších návrhářů své generace, jehož práce jsou známé pro jejich inovativnost a vizionářství.

Vášeň pro design

Ora-ïto nyní spojil své jméno s japonskou společností JTI, pro kterou vytvořil speciální edici zařízení Ploom X v zářivém odstínu červené  Pantone 200C. „Červená je vysoce symbolická barva, stačí umístit jeden červený předmět do prázdné místnosti a pochopíte jeho jedinečnou energii," vysvětluje Ora-ïto a dodává, že v červené se nelze schovat, a proto i zařízení nese tuto barvu, aby bylo vidět. Návrhář je přesvědčen, že cílem skvělého produktového designu je vyvolat emoce a pocity, a proto jde v tomto případě o víc než jen o objekt.

Speciální edice Red od Ora-ïto je dokonalým spojením formy, funkce a pocitu pro zážitek jako žádný jiný. Bude k dispozici od 1.9. na Ploom.cz. Kromě zařízení obsahuje speciální edice Red od Ora-ïto také příslušenství Ploom X ve stejném nápadném červeném provedení – zadní kryt a stylové pouzdro.

Dárky z Levandulového údolí

Dárky z Levandulového údolí

Absolut vodka - limitovaná edice Andy Warhol

Prací papírky

Anketa

Jakou pohádku či vánoční film si nenecháte utéct?

Tři oříšky pro Popelku
37 x [10%]
Anděl Páně
26 x [7%]
Lotrando a Zubejda
30 x [8%]
Alenka v říši divů
130 x [34%]
Grinch
29 x [8%]
Princ a Večernice
28 x [7%]
Coco
28 x [7%]
Princezna zakletá v čase
25 x [7%]
Alois Nebel
26 x [7%]
Zloba – Královna černé magie
24 x [6%]

Celkem hlasovalo : 383

BLOG/ČEK

„Povrchní lidé mají v sobě nebezpečný nástroj v podobě své povrchnosti. Pokud křehký člověk s nimi vstoupí do hlubokého přátelství, může být velmi vážně (až smrtelně) zraněn, pokud je odvržen, když už ho nepotřebují…“ 

Lenka Žáčková

POČASÍ
Facebook

JDI nahoru