Po třech letech od premiéry produktů dámské pěstící dermokosmetiky Nuance se v lékárnách největší české sítě objevuje i pánská řada. Stejně jako původní řada, pochází i tato novinka z Francii a také staví na síle přírodních složek.
Sortimentní skladba pánské řady je taková, aby mohla muže provázet celým dnem. Přípravky, které vstupují na obtížnější pánský terén, zahrnují energizující ranní gel, čistící gel, after-shave elixír a noční reparační krém. Přírodní složky se starají nejen o hydrataci, ale mají také anti-age účinky. Například u balzámu po holení najdeme mezi hlavními aktivními látkami mj. extrakty z granátového jablka, guarany či pupečníku asijského. Ranní gel i noční krém obsahují výtažky z řasy padina pavonica, ten ranní navíc extrakt z kávových bobů, zatímco noční pro změnu ze zeleného čaje. Výčet přírodních substancí by mohl být ovšem ještě mnohem delší. Všechny přípravky respektují specifika pánské pokožky a vyhovují téměř každému typu pleti.
Pro populaci jako takovou platí, že podíl mužů pečujících o svůj zevnějšek roste, a jde o dlouhodobý trend. Výčet položek pánské hygieny se sice stále opírá o tradiční kategorie, ale nové přibývají. Nadto roste u příslušníků silnějšího pohlaví i zájem o další, donedávna téměř výlučně dámská teritoria, jako jsou wellness nebo opalovací salony. Podle šetření amerického institutu NPD, který analyzuje chování spotřebitelů, se jen u přípravků na péči o pánskou pleť vloni celosvětově zvýšil obrat o sedm procent, hodnota trhu už překročila sto miliard dolarů. Táhnou ho zejména dvě věkové kategorie – tzv. baby-boomers (muži narození mezi polovinou padesátých a počátkem sedmdesátých let) a mileniálové (dvacátníci až třicátníci).
Americká výzkumná agentura SIS, která provádí šetření pro přední kosmetické společnosti, tvrdí, že trend rostoucí péče o své tělo u mužů vytváří pro kosmetické firmy zcela nové příležitosti, kterých se vůbec nemusejí chápat jen zavedení hráči na trhu, ale i nováčci, kteří dokážou odhadnout, co pánská klientela požaduje. Právě mezi takové se u nás řadí pěstící dermokosmetika Nuance, která má francouzský původ, ale jejím duchovním otcem je Čech – matador na poli kosmetiky Miloslav Kupček. V oboru působí od počátku devadesátých let a u značky Nuance se mu podařilo realizovat své profesní sny.
„Při výrobě všech produktů Nuance je naším hlavním partnerem francouzská společnost Alban Muller, která je velmi respektovaná pro kvalitu toho, co dodává,“ říká Miloslav Kupček. „Její pověst se opírá o fakt, že vyrábí prvotřídní rostlinné esence, a to je přesně to, na čem stavíme všechny produkty Nuance. Jsme odpůrci syntetik.“ Rodinná firma Alban Muller se specializuje na rostlinné esence a spolupracuje s takovými značkami, jako je l´Oréal, Yves Rocher, Estée Lauder, Lancôme či Sisley. „Naše nároky na složení jsou velmi vysoké, a proto si francouzští partneři spolupráci cení,“ poznamenává Kupček. Dermokosmetika Nuance se prodává exkluzivně v síti lékáren Dr.Max. „Máme tu co dělat s odborníky. Tito experti si musejí vzít to, co prodávají, za své. Lékárníci, nebo spíš lékárnice, jsou vlastně prvními, kterým se musí novinka prodat. Mají v sobě zakořeněné etické principy a produkt, o jehož kvalitě by nebyly přesvědčeny, prostě dál nabízet nebudou.“ To potvrzuje i generální ředitel lékárenské sítě Dr.Max Daniel Horák. „Naše lékárny se navíc dlouhodobě zaměřují na péči o pokožku i jinak než nabídkou produktů,“ říká. „Dnes funguje v rámci našich lékáren už asi stovka specializovaných dermocenter, k jejichž výbavě patří i diagnostická technika.“ Lékárny Dr.Max jsou rovněž tradičně generálním partnerem Stanu proti melanomu.