Jar slaví v tomto roce úžasné kulatiny, je již 60 let na trhu. Poprvé si mohly české hospodyňky Jar zakoupit už v roce 1960. Jednalo se tehdy o přelomový vynález, který výrazně usnadnil domácí práce. Do té doby se k mytí nádobí používala soda, písek, ocet nebo citron.
„Na přípravě Jaru v Rakoně pracovali od roku 1955, přičemž nalezení toho nejlepšího složení trvalo 2 roky. Bylo otestováno mnoho verzí, až konečně výzkumný tým našel tu ideální! Najednou stačila jen jedna lžíce mycího prostředku na 5 litrů horké vody, a dokud byla zřetelná pěna, mycí účinek fungoval,“ popisuje první okamžiky nového mycího prostředku Petr Nejman, který pracoval v Rakoně od roku 1959.
Během své existence Jar prošel mnoha inovacemi a změnami složení, aby vyhovoval požadavkům zákazníků na účinnost i vůni. Díky novým technologiím a mnohem pokročilejšímu systému povrchově aktivních látek P&G dnes vyrábí mycí prostředek, který vydrží 5x déle než původní produkt. Současný Jar odstraňuje mastnotu neporovnatelně rychleji oproti starému. Pro spotřebitele je toto velmi důležité, protože i jejich život zrychlil.
Tvar lahve byl také pravidelně inovován s důrazem na funkčnost a nejmodernější design. Nejprve se Jar prodával ve skle, od roku 1965 v lahvích z PVC folie a od roku 1974 v plastových lahvích HDPE. Vývoj dospěl až k dnešním 100% recyklovatelným lahvím a lahvi Jar Ocean Plastics, která je částečně vyrobená z plážového plastového odpadu.
„Jar je už po 3 generace důvěryhodnou značkou, která perfektně zapadá do mise společnosti Procter & Gamble – usnadňovat lidem život a přinášet pro ně změnu. Jsme hrdí, že tato značka, která se stala synonymem pro mycí prostředky, patří do našeho portfolia. Za svůj život už Jar stihl udělat radost mnoha lidem a věříme, že bude stále tak oblíbený jako dosud,“ oceňuje význam Jaru Zdeněk Řiháček, Country Manager Procter & Gamble.
Letošních oslav Jaru se účastní i spisovatelka Halina Pawlowská: „Jar mě provází celým mým životem. Jsme vlastně skoro stejně staří a pamatuji si, že když jsem mamince pomáhala s domácími pracemi, Jar byl vždy u toho. Stejně tak když jsem si pak zařídila vlastní domácnost a měla jsem malé děti, vždy jsem sáhla po Jaru jako užitečném pomocníkovi. I dnes, kdy bydlím společně s rodinami mých dětí, stále má Jar v naší kuchyni svoje nezastupitelné místo. Chtěla bych mu proto popřát, aby i nadále splňoval požadavky českých spotřebitelů a usnadňoval jim domácí práce.“
Aby všichni spotřebitelé mohli oslavit 60. výročí společně s Jarem, uvedl výrobce Jaru společnost Procter & Gamble limitovanou edici retro lahvi, kterou právě naleznete v obchodech.
O společnosti Procter & Gamble
P&G se svými prověřenými, kvalitními a předními značkami slouží spotřebitelům po celém světě. Jeho portfolio zahrnuje značky Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, a Whisper®. P&G působí v přibližně 70 zemích světa. Pro novinky a informace o společnosti P&G a jejích značkách navštivte stránku http://www.pg.com.